fredag 1 juni 2012

Fy fatsiken

Den här kvällen blev inte som planerad.
Skulle plocka upp grejer från barnensrum och lägger mig ned på golvet för att sträcka mig efter grejer under sängen, vad händer!
Jo olyckligtvis hoppar prinsen ned från sängen och landar rakt på min rygg, vet ju att han inte menade något, men faaaaasiken va jag skrek, för de gör ont vill jag meddela.

Om de ändå slutade där, nejdå!
Prinsen brukar leka buzz från toy storie och de gör han genom att hoppa från hallmöbeln och ropar -till oändligheten och vidare. Jag står ju självklart och tar i mot honom och flyger iväg honom sen, meeeen så denna gång slinter jag och för att inte släppa taget helt håller jag hårt i den armen jag får tag på.
Å va blir de av allt detta då, jo!
Ett märke efter mina fingrar, så efter mitt gallskrik och prinsen armmärke så tror väl hela grannskapet att jag är världens hemskaste mamma.

Fy fasiken! är verkligen ett bra utryck på den här fredagskvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar