onsdag 29 augusti 2012

Ord

Man utrycker sig oftast med ord, de är så känslor lättast kan förklaras.
Fick ett packet hem i brevlådan, till mig o barnen.
Inuti fanns de en förpackning plåster, två virkade ballerina kex och en choklad, Ett vykort till barnen och ett kort till mig.
Min son har burit med sig sitt plåsterpaket till förskolan för att visa upp vad han har fått, stolt gick han fram till fröken och meddelade att William och Erik har skickat den här coola presenten.
När jag öppnade förpackningen och meddelade att de va plåster som skulle användas när man slagit sig, blev han sur. De va ju en ask med bilar figurerna på, åså hade jag i sönder asken. De va nog asken i sig han var mest stolt över.
Lillfia fick virkade ballerinakex, de stoppade hon innanför klänningen och tog fram 5 min senare och gned dom mot kinden och sa - mmmm gott mamma.
Jag fick choklad och de va den godaste chokladen jag någonsin ätit.
De ord som stod på vykortet fyllde mig med sådan stolthet och kärlek, att jag faktiskt kan få andra att njuta av livet.
Jag finner inte ord, mina känslor kan inte utryckas på bästa sätt.
Tack Linda & Fredrik o barnen.
För ni har fått mig att tro att de finns en mening, att små underverk faktiskt oxå är underverk.

1 kommentar:

  1. Åh vilket härligt paket! Det är så mysigt att få saker på posten! :)

    SvaraRadera