onsdag 22 augusti 2012

Tänk på nått som gör ondare

När jag va liten och hade ramlat av cykeln och skrapat mig.
Så vet jag ett speciellt tillfälle där min mamma va tvungen att göra rent såret ett fler tal gånger för att de va så lortigt och djupt.
De va många dagar på rad som hon stod och bytte bandage och hade på salvor. Varje gång fick jag sitta i min pappas knä, för jag gråt och hade så ont.
Helt plötsligt säger mamma till mig
- tänk på nått som är ondare el som är sååå mycke värre
Jag vet att jag svarade då
- att ha barn
Men jag satt å funderade ett tag efteråt och kommer väl under full med att förlora ett ben el nått gör väl mer ont. tillslut kommer jag på mig själv att de faktiskt inte gör ont att rengöra ett skrapsår.
Så varje gång de har hänt nått som jag tycker är hemskt el gör ont, så har jag oxå tänkt att de finns sånna som har de värre el som gör ondare.
MEN!
Nu finner jag inget som är värre och inget som gör så ont.
Njuter ändå av livet med vetskapen om att inget varar för evigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar